معمارشیتکت
**به نام یگانه معمار هستی** خدا در مکان های دور از انتظار به دست افرادی دور از انتظار و در مواقعی تصور ناپذیر معجزات خود را به انجام می رساند. برای آن مهربانِ توانا ، غیرممکن وجود ندارد ... همیشه ، همیشه و همیشه امیدی هست ...

قلعه سرانوس یکی از بناهای تاریخی و معماری زیبا در شهر والنسیا در کشور اسپانیاست. این قلعه به سبک معماری گوتیک طراحی و ساخته شده است و در طول تاریخ استفاده های مختلفی از آن شده است. در حال حاضر، از این قلعه به عنوان موزه تجهیزات دریایی استفاده می شود.

قلعه سرانوس، بزرگ ترین دروازه شهری در سراسر قاره اروپاست که به سبک گوتیک طراحی شده است. این قلعه در اواخر قرن 14 میلادی ساخته شده است. برج های بلند این قلعه نمای بسیار زیبا و حیرت آوری از شهر را نشان می دهند. از بالای این برج ها، می توان بخشی از شهر والنسیا و همچنین رودخانه توریا را می توان دید.

تاریخچه

ساخت و ساز بنای قلعه سرانوس در سال 1391 میلادی پایان یافته است. این قلعه، در واقع یکی از ورودی های شهر است. البته در طول تاریخ صدمات بسیاری به آن وارد آمده است و دیوارهای آن تا حدی تخریب شده اند. از نظر معماری، هر دو برج های این قلعه به شکل پنج ضلعی طراحی و ساخته شده اند و توسط یک راهرو به یکدیگر متصل شده اند. لبه های آنها نیز به سبک گوتیک طراحی شده اند. بالاترین بخش برج های قلعه، دندانه دندانه هستند و در اطراف کل بنا می توانید بقایای خندق قدیمی را ببینید.

«تورِ د سِرانوس»، یکی از بناهای دفاعی در برابر حملات دشمنان به شمار می رفته است. البته برج های بلند این قلعه، محلی برای برپایی جشن ها و گردهمایی های پادشاهان و سفیرهای دیگر کشورها نیز بوده است. در واقع باید گفت، قلعه سرانوس مناسب ترین مکان برای برپایی مراسم رسمی حکومتی بوده است. در سال 1586 میلادی، یک آتش سوزی بزرگ، شهر را تخریب کرد. بعد از آن قلعه سرانوس به یک زندان تبدیل شد.

بعد از آن نیز قلعه سرانوس استفاده های مختلفی داشته است از جمله می توان به موزه اشاره کرد. البته هنوز هم گاهی برای برخی مراسم و رویدادها از این برج استفاده می شود.

زمانیکه جشن داخلی اسپانیا اتفاق افتاد و شهرهای مختلف مورد هجوم و تخریب قرار گرفتند، قلعه سرانوس برای مدت کوتاهی به عنوان مخزنی امن برای نگهداری آثار ارزشمند موزه پرادو استفاده شد. به همین دلیل، در سال 1936 میلادی، یک دیواره ضخیم 90 سانتی متری در طبقه اول این قلعه ساخته شد تا از آثار هنری موجود در آن به بهترین نحو ممکن محافظت بشود. این دیواره، از برج و آثار موجود در آن در برابر هرگونه ضربه، حمله یا حتی بمب گذاری محافظت می کرد.

به منظور حفاظت بیشتر از آثار ارزشمند و گرانبهای موزه، به بالا و پایین این ساختمان دوباره یک لایه اضافه شد. طبقه دوم قلعه، با استحکامات دفاعی پوشیده و فرش شد و سیستم اعلام احتراق و افزایش رطوبت نیز در آن نصب شد. همه این کارها برای افزایش میزان امنیت این قلعه صورت گرفت.

درباره قلعه سرانوس

طراح و سازنده قلعه سرانوس، فردی به نام  «پی‌یر بالاگور» است. اصولا طراحی های گوتیک به این بزرگی ساخته نمی شوند، اما این برج به خوبی ترکیبی از اندازه بزرگ و طراحی گوتیک است که نظر بسیاری از مردم را به خود جلب می کند.

«تورِ د سِرانوس»، در شمالی ترین بخش شهر والنسیا واقع شده است. تاریخ ساخت و تکمیل این قلعه به سال 1398 میلادی بر می گردد. در حال حاضر، این قلعه به عنوان موزه تجهیزات دریایی استفاده می شود. این برج تاریخی، نمایان گر تاریخ و تمدن سال های گذشته این شهر، شیوه زندگی مردم قرون وسطی و نماد قدرت است.

قلعه سرانوس، یکی از بناهای تاریخی حفظ شده از والنسیاست.

اطلاعات گردشگری

«تورِ د سِرانوس»، از سه شنبه تا شنبه باز است. بازدیدکننده گان از ساعت 10 صبح تا 2 بعدازظهر و دوباره از 4:30 تا 8:30 بعدازظهر باز است. در روزهای یکشنبه و تعطیلات رسمی، قلعه سرانوس از ساعت 10 صبح تا 3 بعدازظهر برای بازدید عموم باز است. در روزهای دوشنبه هر هفته تعطیل است. در روزهای یکشنبه نیز بازدید از قلعه رایگان است.

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاريخ : چهار شنبه 13 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

**به نام یگانه معمار هستی** چیزی برای گفتن ندارم همه ی حرفای من توی این متنا و پستا خلاصه شده امیدوارم خوشتون بیاد واز مطالب وب نهایت استفاده رو ببرید ******** یاد من باشد ... یاد من باشد که فــردا دم صبح به نسیم از سر مهــر سلامی بدهم و به انگشــت نخی خواهم بست که فراموش نگردد فــــــردا با همه تلخی و نـــاکامی ها زنـــدگی شیرین است! و به شکرانه دیدار نسیم هر صبح زنــدگی باید کرد ...
موضوعات
مطالب اخير
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان معماری و آدرس memar-kocholooo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.